~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Monday, August 29, 2011

gula+madu=pahit ke?

seseungguhnya perjuangan itu pahit...tiada kapet merah..Ada duri bahaya..tiada selesa dan mewah...ada perit dan susah..madu itu manis...gula itu pun manis...perjuangan juga ada manisnya...jadilah manis dan pahit sebuah perjalanan...pahit macam gula?tidak??jawapannya??

tetapi ingatlah tawaran Allah pada mereka yang berjuang.."wahai orang-orang yang beriman, mahukah kamu aku tunjukkan satu perniagaan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab api neraka?" kamu beriman kepada Allah dan rasulnya serta berjihad di jalan NYA dengan harta dan diri kamu ...sesungguhnya itu lebih baik kamu,jika kamu mengetahui..."surah soff
satu kata-kata dari sahabat fb..

hayati bersama:-
~Jangan kecundang dek emosi apabila dikritik bahkan dihina kerana perkara ini akan berlaku berulang-ulang kali sehingga anda memutuskan untuk berhenti melangkah di medan juang ini. Manusia tidak akan pernah peduli segala susah payah yang anda lalui, mereka cuma akan menilai hasil yang mereka perolehi.
Jika kita mengharapkan segala kebaikan kita dihargai dan dipuji, kita telah tersilap planet. Makhlu...k di bumi ini akan senantiasa mengkritik setiap tindakan anda sampai hari kiamat, tiada pejuang atau pendakwah yang pernah terkecuali daripada ketetapan ini. Hal ini perlu dimuhasabahkan dari awal oleh kita semua, agar dengan itu kita mampu bersiap sedia dan tidak gugur apabila diacah sindiran dan kritikan~

ada ketika,iman kita down dan jatuh...kita kena ingat semua itu ujian Allah..
lidi yang satu tak dapat nak menyapu sampah yang banyak...tetapi lidi yang banyak dan diikat kemas akan mudah untuk menyapu sampah...seperti yang kita selalu lihat pada hari ini..kita tak mampu nak kuat kalau tak berjamaah..berkumpulan..

begitu juga kalau kita berdakwah,kita tak kuat dan tak mampu seorang diri...cuba bayangkan kalau kita berjamaah kita mampu menarik ramai mad'u(orang yang didakwah)...dengan mengatur strategi dan gerak tindak..

ujian dan nikmat..semuanya adalah tarbiyah dari ALLAh kepada kita..ape dia ciri2 tarbiyah...jom ambil tahu!

p/s: doa pada ALLAH,agar kita ditetapkan hati pada jalan nya..

No comments:

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...