~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Tuesday, June 11, 2013

pencopek!!


| Bismillah...|
::Bagai sudah jatuh ditimpa tangga::

Cerita ini benar-benar berlaku jam 5.05petang tadi. Hari kedua aku baru masuk kerja dah ada ujian.
Balik dari kerja 'part time' di mahallah Faruq, saya mencari kelibat kereta. Oh terlupa di mana saya meletakkan kereta. ha di tepi sana, kelihatan Wira yang berwarna merah tersergam disitu.

Apabila saya cuba membuka kereta yg terkunci dengan kunci, saya dapati lock kereta sudah terbuka, Allah!Terkopak pada tempat pembuka kunci kereta. Sedihnya!
Saya jeguk ke belakang kereta, oh beg laptop saya di ambil sang pencopek!

Kasihan si pencuri itu, tertipu dengn luaran. Pasti dia sangka beg laptop saya itu berisi laptop, hahha... sebenarnya penuh dengan buku-buku dan nota-nota peljaran saya. nah ambik kau!!

Alhamdulillah ini ujian Allah buat diri saya hari ini, mungkin saya kena lebih berhati-hati. Semoga si pencuri itu mendapat ilmu-ilmu dari buku-buku saya itu. Laptop saya alhamdulillah masih ada di sini

p/s:kawan-kawan, hati-hati ramai pemerhati yang tidak berhati ..haha

semoga 'awak' tenang dengan 'kelakuan' awak tu
semoga 'awak' dapat ilmu2 dari buku2 saya tu..
semoga 'awak' dilembutkan hati untuk pulangkan balik buku2 saya tu.. (sbb saya ada tulis nama dan no.fon)

awak tahu tak, buku2 itu lebih berharga dari laptop saya ini ... T.T

No comments:

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...