~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Wednesday, March 27, 2013

memori jd pemimpin~~


Dengan Nama Dia Yang Terlalu Baik.
Kepada: Sesiapa yg pernah bekerja dgn saya..

Dahulu, 
Aku sangat janggal dengan panggilan ukhti dan ustaz
Aku janggal dengan dakwah
Aku jauh daripada ukhuwwah
Aku tak kenal erti mujahadah
Aku tak perlu menjadi qudwah
Namun, siapa tahu, Dia mahu mengubah?

Hari ini,
Aku kenal erti peritnya berkorban
Aku tahu lelahnya menjaga pergaulan
Aku perlu mengatur strategi sebagai tauladan
Aku merasai nikmatnya persahabatan
Aku ditarbiyah merangka pelan dakwah
Aku diasuh untuk merubah dan diubah
Menegur dan ditegur, Mencari dan dicari, Mengajar dan diajar, Menyayangi dan disayangi,
Segala. Aku cedok. Aku gapai.
Namun, siapa tahu perjalanan selepas ini?

Memori dalam medan getir ini tak mungkin aku padam.
Kenangan menjadi pimpinan sukar aku lupa.
Hilai tawa kegembiraan, Menangis dengan senyuman, Senyuman penuh kepuraan, Kepuraan yang merobek perasaan. Bahagia sebenarnya. Aku belajar.

Apa mungkin aku masih berpeluang merasainya buat kali kedua? Tanpa suara.

Buat kalian yang bersamaku selama ini.
Ketahuilah, kamu bekerja selama ini dengan insan yang sangat jahil, sangat banyak kekurangan, sangat banyak songeh, sangat banyak bebelan.

Tapi, aku kagum, kalian sangat tega berdiri bersamaku, menongkah haluan era ini, bersabar, berkorban, dan berjuang keranaNya dengan penuh kesungguhan.Tanpa masalah besar yang timbul

Jadi, insan yang penuh kecacatan ini memohon kemaafan atas semua kekhilafan yang dilakukan selama kamu berada di bawah tampuk pentadbirannya. Ketahuilah, aku dan pimpinan lain sudah berusaha melakukan yang terbaik, yang terindah untuk kalian. Batas kemampuan kami sudah pada limitnya.Mohon maaf andai ada membuat kalian tidak senang, menyakiti hati atau fizikal, menarah perasaan sebagai seorang manusia, dan segala. Mohon Maaf.

TERIMA KASIH ATAS SEMUA PENGORBANAN kalian yang tiada tolok bandingnya, serta KERJASAMA yang sangat menggamit kegembiraan. juga UKHUWWAH jitu yang dihampar bersama.

Moga Allah tetapkan hatihati kita semua. Jaga diri. Saya/ana/kome/SAYANG korang sangat kerana DIA :D

*Maaf ayatayat di atas tahap air milo kejiwangannya. Ini bukan lakonan atau kopi pasta. Dari hati saya untuk hati anda. (:


1 comment:

Anonymous said...

With havin ѕo much cоntent and аrtісleѕ ԁo you eѵeг run into any problems of plagorіsm οr cοpyгight infгingement?
My ѕite hаs a lot of completely unique content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any ways to help stop content from being stolen? I'd certainly aρprecіаtе
it.

Нere is mу ωеb site - crear facebook

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...