~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Wednesday, March 13, 2013

Hidup ini perjuangan~

Assalamualaikum, apa khabar semua?

moga-moga di rahmati Allah selalu. Sudah lama ku tidak membuka blog ini dek kerana kesibukan yang banyak, tetapi ia bukan alasan untuk tidak menulis dan berkongsi sesuatu dengan kalian.

Hari-hari aku dikampus ini, sangat memberi kesan kepada perubahan pada diri. kenapa aku kata begitu? Ya kerana setiap hari aku belajar perkara baru dan belajar dari kesalahan yang telah dibuat.

Aku ditakdirkan membawa 5 usrah, memang pada mulanya amat berat sekali. Tema yang ada untuk usrah adalah "USRAH SEMINGGU SEKALI TIADA ALASAN LAGI". oh, 5 usrah nak buat dalam masa seminggu??

 Peranan naqibah sangat penting bagi merancakkan dan menyuburkan FIKRAH yang jelas dalam kalangan anak-anak usrah.Perlu KREATIF + PROAKTIF!!

Seronok sebenarnya bila kita buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Ada satu kata-kata " kamu akan dapat lihat hasil yang sangat baik, jika kamu buat sesuatu sehabis dan seikhlas mungkin"
Maka dengan azam yang ada, aku mula menjejakkan kaki ke' alam USRAH'. pelbagai ragam dari ahli usrah yang kutemui. Ada yang sangat suka kepada seni, suka bercakap, suka mendengar, suka mengomen dan tak kurang juga yang jadi lawyer buruk. Astaghfirallahalazim. Alhamdulillah, setiap orang Allah bagi dengan kesanggupannya. Allah cukupkah aku dengan amalan ini?

Perjuangan ku hanya sedikit berbanding dengan para nabi. rasul dan sahabat, mereka adalah orang-orang yang banyak berkorban untuk ISLAM, jiwa mereka, diri mereka, harta mereka, dan seluruh hidup di sumbangkan untuk ISLAM.



Pada hari minggu aku akan pulang ke negeriku sendiri untuk membantu perjuangan ISLAM. Banyak kerja yang perlu di buat bagi memenangkan ISLAM. " Kebenaran yang tidak disusun akan dikalahkan dengan Kebatilan yang tersusun". Jadi, barang siapa yang berusaha dia pasti berjya, man jadda wajada.

Tak mampu buat jangan tinggal semua. itulah kata-kata dari Ust Afiq mantan guru di sekolah Agama ku dahulu. Biar sedikit tapi berterusan. Moga-moga Allah nilai dengan pahala yang banyak buat diri kita.

Taklifat yang ada perlu diselesaikan. Tanggujawab itu tanggung di dunia dan jawab di akhirat! Allah, mampukah aku menghadap Allah dengan kerja-kerja yang masih belum selesai? Mampukah aku berjumpa dengan Allah sedangkan amalanku sedikit?

Allahurabbi~ rasa nak relax lagi? shbt2 kita sedang lemas di luar sana? tak nak buat kerja dakwah? weh ko bajet bagus sangt ke! rasa malas? hah, ape nak jawab depan Allah nnti?? rase tak bersedia? uik, nak tunggu berjanggut baru bersedia?(ayat provok)

 ayuh sahabat-sahabat, kita bantu perjuangan ISLAM.
NAHNU ANSARALLAH!

mohon maaf kalau ada terkasar bahasa..gertak sikit!!!

No comments:

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...