~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Tuesday, April 30, 2013

oh ayah dan ibu~




Alhamdulillah ya Allah,
tiap kali aku pulang ke rumah, aku berasa pilu,
pulang setiap minggu kerana menjalankan amanah .apa yang ku rasa adalah aku pasti tak sanggup pulang ke rumah lagi.

aku tak seperti yang lain
bila pulang ayah dan ibu mula keluar,

meneruskan kerja dakwah.
masih tak sempat nak bersalam dan berpeluk sperti sblm pru.

kesibukan itu mengajar aku erti berdikari, belajar erti kesabaran. memasak sendiri mana yang ada.

pernah suatu hari aku sedang bertugas bersama2 sahabat lain, aku nampak kelibat kereta ibu yang lalu, hanya mampu menjerit  IBUUUUUU..

apakan daya ibu tidak mendengarkannya...  aku cuba menelefon ibu, ibu tidak angkat. beberapa kali ku cuba, masih tidak angkat, ku cuba mendail no tel kawan ibu, alhamdulillah ya allah setelah sekian lama tidak berjumpa ibu, hari ini aku mendengar suara ibu..

ibu baru pulang memberi ceramah di 5 tempt sejak dari pagi, kata ibu mahu ke tempat yg terakhir mlm ini, aku hanya mndgr tak sanggup ku luahkan apa2 lg..

aku pulang ke rumah mahu melihat wajah ibu ayah, apakan daya aku tidak diizinkan Allah, aku pulang ke rumah mahu menyerikan rumah, tapi apakan daya kesibukan ibu dan ayah buat aku tak kisah dah.


bila terdengar kawan2 ku bercerita mereka meluahkan apa yang ibu/mak mereka masak menu apa, apa yang mak ayah bg nasihat.

sedang aku, siang malam ibu dan ayah membuat kerja ISLAM.
hanya beberapa hari lagi...
aku rindu suasana dulu

T.T T.T.T

apabila ku renung kembali, Allah bantu dari sudut lain-lain. adik beradikku berjaya dengan cemerlang tiap kali exam, Allah lapangkan masa ketika usrah keluarga ku selepas solat subuh.

Allah..Allahurabbi
Allah dah susun semuanya. aku tak perlu risau, aku kena kuat, jangan mudah emosi !!

moga2 ibu dan ayah dalam dakapan rahmat dan kasih sayang Allah..



hanya luahan dari hati buat hati!
http://zinnirah08.blogspot.com

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...