~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Saturday, August 22, 2009

ANA DAN PILIHANRAYA-PERMATANG PASIR!

assalamua'laikum dan salam perbahasan..=)
alhamdulillah syukur buat tuhan yg maha PEmurah lg Maha penyayag kerana dgn izinnye dpt lg kita menikmati dua nikmat terbesar iaitu nikmat iman dan nikmat islam....tak lupe selawat dan salam buat junjungn besar nabi Muhammad s.a.w dan shbt2 perjuangn baginda..pd pilihanraya kali ini anan berkesempatan untuk terlibat secara tdk lgsung membantu ibu dan ayah yg diamanahkn untuk bertugas di sana..anak sorg pejuang..daan alhamdulilallah pd hari ni ana telah berkesempatan untuk menulis sedikit coretan dan pengalaman ana di sna buat tatapan pembaca...kisah anak seorang pejuang PAS....

SEDIKIT CATATAN DARI HAMBA YG KERDIL LG HINA..

JUMAAT 21-08-09


pukul 10.00mlm
first time naik kereta baru BALIK KAMPUNG..
maklumla..selalunye naik van..best! riuh-rendah adik2 ku..
bertolak dari Sungai Gau ke Rawang,Selangor (kerajaan Pakatan Rakyat)
sebenarnye ke rumah nenek sebelah ibu terletak di Felda Sungai Buaya yg mane Felda ini terletak di Rawang..

pukul 12.45 tengah malam
alhmdlah selmat sampai..
aljmdlh nenek sihat..makcik dan pakcik pun same.
rupe2nye kebuluran adik2ku...apelagi mkn tgh mlm...ish2
ana join sekaki..huhu

pkl 4.45pagi
ibu ana kejut bgn sahur..
kami merancang pergi ke Permatang pasir pg itu...

pukul 5.00pagi

bertolak dari rawang ke permatang pasir..

ayah,ibu,Amin,Muhaimin, dan ana je yg pergi yg lain dicicirkan di rumah nenek.....

solat subuh di r@r..

pukul 11.00pagi

sampai di rumah kontijen pahang..(muslimat)

muslimin 5 rumah muslimat 1 rumah...

1.00tghari

bersiap2 untuk solat zohor..

2.00ptg

prog "bubur lambuk"

edar pd semua penduduk kmpung

semangat semua petugas dari pahang

ana ditugaskan berada di bilik gerakan kampung sama gagah bersama kak Miera(s/u Jpn)

ana ditugaskan mengasingkan slip mengundi setiap pemilih...

6.45ptg

masjid dilimpahi dgn penduduk same gagah

seronok,biah solehah..

ahad 23-08-09

pukul 9.00pagi

kumpul,gerak gempur ke setiap rumah untuk merayu undi...

ana setelkan bilik gerakan and the geng...

PAS tu bukak untuk semak daftar pemilih untuk penduduk kampung...........

dalam 25 org la yg dtg untuk mnyemak nye...yg lain kebanyakan dah tahu saluran mengundi masing2

dalam kesibukan tu ade jugak yg buat jahat...

majlis pembandarn pulau punang telah mencabut banner PAS di simpang empat kampung sama gagah dgn alasan pihak PAS tidk meletakkn gmbar calon...

padahal dah terpampang dah gmbar calon saiz 1000% kot.........

pukul 12.45tghari

balik ke rumah kontijen Pahang

ana terus tertidur

pukul 5.00ptg

ana berada di bilik gerakan

tolong setelkan slip pengindi untuk gerak gempur ari esok....

memg bnyk penduduk di sini dlm 2000 lebh...

sampai ke mlm kami bekerja.........

moga mndpt pahala.....

9.00mlm

taklimat sistem daftar pemilih di pasti hasanah

oleh En. Abdullah Atan selaku ketua IT di PAS pusat...

Isnin24-08-09

9.00pagi

gerak gempur secara besar-basaran yg mane semua ahli kariah seperti imam,bilal dan petugas2 pilihanraya terlibat untuk pergi ke rumah setiap penduduk bg merayu undi..........

SELASA

25-08-09

pukul 6.30pagi

bersiap untuk ke rumah org PAS yg berhampiran dgn sekolah tmpt mengundi...

kami ditempatkan di dalam rumah tersebut untuk PACA yg bermksud Polling agent Counting agent...

ana,kak miera dan kak aziah bersama2 membantu ckgu Fauzi..selaku ketua PACA...

pukul 8.00pagi-6.00ptg

tugas kami bermula dgn memasukkan nombor siri ke dlm sistem semakan daftar pemilih...

tujuannye adalah untuk memastikan berape org pengundi yg sudah keluar mengundi sama ada PAS atau mr.UMNO

pukul 6.45 ptg

pulg ke rumah

ramai muslimat PAhang dah yg balik

mlm

keputusan PAS meng di Permatang Pasir dgn majoriti 4551

Rabu 26-08-09

balik kmpung RAwang

sempt lg pergi ke bukit Bendera,p.p

dan diberi kesempatan untuk menaiki feri dgn kereta2 sekali naik..

itulah sedikit catatn daripd ana sebagai ank dua org pejuang PAS (ibu dan ayah)

sedikit kesimpulan drpd ana:

1)pemuda2 di P.Pasir semuanye semgt2 belaka...kempen,keselamatan,tampal poster,merayu undi..nmpk kekuatan ukhwah diorang...mantop!hrp2 pemuda di Pahang lbh bagus dr itu...

2)nisa' P.pinang semua berkualiti! siap pggil Nik NUr Madihah buat prog mase tu...hrp2 nisa' Pahang lg baik dari itu.....

3) strategi merupakan satu kekuatan dlm jemaah

4)kekuatan akar umbi perlu untk menguatkan jemaah

5)bersatu kita utuh,bercerai kita jatuh..

sekurg2 nye kita mesti terlibat dgn jemaah,

seperti kata Nik Aziz nanti di Akhirat semua insan akan di tanye akan amanah masing2...

firman Allah: brg siapa membantu agama Allah, nescaya Allah akn membantunye dan meneguhkan kedudukannye...surah muhammad...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

your sincerely:-
zinnirah

4 comments:

oakleyses said...

red bottom shoes, oakley vault, louis vuitton outlet, coach outlet, michael kors outlet online sale, longchamp outlet online, burberry outlet online, gucci handbags, cheap oakley sunglasses, nike air max, nike air max, louis vuitton handbags, true religion, jordan shoes, longchamp handbags, polo ralph lauren, tiffany jewelry, burberry outlet online, coach purses, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, michael kors outlet, prada handbags, prada outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, michael kors outlet online, chanel handbags, tory burch outlet online, kate spade outlet, louis vuitton, christian louboutin, louis vuitton outlet online, nike free, true religion outlet, christian louboutin shoes, michael kors handbags, coach outlet store online, polo ralph lauren outlet, christian louboutin outlet, nike outlet, oakley sunglasses, ray ban outlet, coach outlet, kate spade outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses

oakleyses said...

scarpe hogan, sac michael kors, chaussure louboutin, hermes pas cher, nike free pas cher, nike air force, hollister, vans pas cher, oakley pas cher, louis vuitton uk, timberland, hollister, nike blazer pas cher, nike free, converse pas cher, abercrombie and fitch, longchamp, true religion outlet, lacoste pas cher, mulberry uk, air max pas cher, nike air max, north face pas cher, sac louis vuitton, ray ban uk, nike air max, ray ban pas cher, michael kors uk, lululemon outlet online, sac vanessa bruno, nike roshe, ralph lauren pas cher, louis vuitton, guess pas cher, barbour, burberry pas cher, north face, michael kors canada, longchamp pas cher, nike roshe run, louis vuitton pas cher, tn pas cher, ralph lauren, new balance pas cher, air max, true religion jeans, air jordan

oakleyses said...

mont blanc pens, canada goose outlet, celine handbags, north face jackets, soccer jerseys, giuseppe zanotti, hollister, asics shoes, wedding dresses, marc jacobs outlet, replica watches, ugg soldes, abercrombie and fitch, valentino shoes, ugg outlet, chi flat iron, soccer shoes, ferragamo shoes, north face jackets, mcm handbags, insanity workout, canada goose outlet, lululemon outlet, canada goose outlet, nike trainers, ugg outlet, vans outlet, herve leger, longchamp, nfl jerseys, jimmy choo shoes, instyler ionic styler, ghd, nike roshe, ugg boots, uggs outlet, new balance outlet, bottega veneta, ugg boots clearance, babyliss, mac cosmetics, beats headphones, reebok shoes, canada goose, uggs on sale, ugg, nike huarache, p90x workout, birkin bag

oakleyses said...

converse, moncler, vans, parajumpers outlet, juicy couture outlet, moncler, louboutin, ralph lauren, links of london uk, canada goose, hollister, supra shoes, iphone 6 case, moncler, hollister canada, canada goose, moncler outlet, swarovski jewelry, moncler, ugg, louis vuitton canada, ray ban, pandora charms, replica watches, gucci, air max, pandora uk, pandora jewelry, wedding dress, montre femme, hollister clothing, moncler, nike air max, swarovski uk, juicy couture outlet, converse shoes, lancel, baseball bats, karen millen, toms outlet, timberland shoes, thomas sabo uk, coach outlet, canada goose pas cher, moncler outlet, oakley, canada goose, uggs canada

::Jom dengar nasyid semangat!::

Loading...

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...