~semoga mereka dirahmati Allah~

Dimulakan dengan....

Photobucket

Thursday, June 18, 2009

TIADA KEKUATAN MELAINKAN ALLAH



'LAHAULA WALA QUWATA ILLA BILLAH HIL ALIYIL A’ZIM'

'Tiada Kekuatan dan Daya Melainkan dari Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Mulia'
Berzikirlah selalu kerana ia adalah salah satu cara untuk kita menghubungkan diri kita dengan Allah, disamping itu, cara ini jugalah yang akan menjadikan hati manusia lembut. Sedangkan Saidina Umar R.A memeluk islam dengan mendengar adiknya sendiri berzikir (membaca surah Taha), padahal sebelum ini, beliaulah seorang yang paling kuat menentang ajaran agama islam yang dibawa oleh rasulullah.
Walaupun hanya sebaris ayat, tetapi jika dihayati sedalam-dalamnya, ia akan memberikan kesan yang mendalam dalam kehidupan. Sesungguhnya manusia ini semuanya lemah. Tidak berkuasa. Dan yang berkuasa pun, apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan kekuasaan Allah.
Malahan kuasa tersebut dkurniakan oleh Allah, bukan untuk kita kufur kepadaNya, tetapi untuk kita lebih mendekatkan diri kepadaNya. Selemah-lemah manusia, tidak berdaya untuk berbuat apa-apa, kecuali dengan kehendak Allah semata-mata. jika Allah tidak mahu ia berlaku, ia mustahil akan berlaku. Tetapi apabila Allah menyebut ‘Kun’, maka ‘Yakun’ lah apa yang dikehendakiNya.
Oleh itu, apa-apa pun perbuatan yang kita lakukan ataupun hendak kita lakukan, mestilah bersandarkan konsep zikir ini. Malahan, ayat ini juga boleh menjadikan motivasi untuk kita mencapai kejayaan. Tetapi mestilah disertakan dengan usaha yang bersungguh. insyaAllah, walaupun kita rasa mustahil akan berlaku, ia akan berlaku.
Jadikanlah zikir ini sebagai nyanyian mulut kita setiap hari, terutamanya dikala waktu kesusahan menimpa diri. Kerana apabila manusia terus-menerus mengingati Allah sewaktu dalam kesusahan, maka mereka tidak akan sekali-kali berputus asa kerana yakin atas apa yang Allah taqdirkan. Sama-samalah kita menggunakan zikir-zikir dan ayat-ayat al-Quran sebagai motivasi kita dalam kehidupan.

your sincerely:-
zinnirah

3 comments:

oakleyses said...

red bottom shoes, oakley vault, louis vuitton outlet, coach outlet, michael kors outlet online sale, longchamp outlet online, burberry outlet online, gucci handbags, cheap oakley sunglasses, nike air max, nike air max, louis vuitton handbags, true religion, jordan shoes, longchamp handbags, polo ralph lauren, tiffany jewelry, burberry outlet online, coach purses, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, michael kors outlet, prada handbags, prada outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, michael kors outlet online, chanel handbags, tory burch outlet online, kate spade outlet, louis vuitton, christian louboutin, louis vuitton outlet online, nike free, true religion outlet, christian louboutin shoes, michael kors handbags, coach outlet store online, polo ralph lauren outlet, christian louboutin outlet, nike outlet, oakley sunglasses, ray ban outlet, coach outlet, kate spade outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses

oakleyses said...

mont blanc pens, canada goose outlet, celine handbags, north face jackets, soccer jerseys, giuseppe zanotti, hollister, asics shoes, wedding dresses, marc jacobs outlet, replica watches, ugg soldes, abercrombie and fitch, valentino shoes, ugg outlet, chi flat iron, soccer shoes, ferragamo shoes, north face jackets, mcm handbags, insanity workout, canada goose outlet, lululemon outlet, canada goose outlet, nike trainers, ugg outlet, vans outlet, herve leger, longchamp, nfl jerseys, jimmy choo shoes, instyler ionic styler, ghd, nike roshe, ugg boots, uggs outlet, new balance outlet, bottega veneta, ugg boots clearance, babyliss, mac cosmetics, beats headphones, reebok shoes, canada goose, uggs on sale, ugg, nike huarache, p90x workout, birkin bag

Unknown said...

issey miyake
christian louboutin outlet
ralph lauren uk
converse shoes
ray ban sunglasses
christian louboutin outlet
snapbacks wholesale
christian louboutin shoes
nfl jerseys
basket nike femme
ee08821zz

::Halwa Telinga::

Bloggers Chat Room

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...